Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Abril, 2013

Notícies publicades en Abril, 2013
  • Dilluns, 29
  • peixos

Alumnat de Ciències del Mar de la UA estudien els recursos marins de Galícia en el marc d'un projecte de cooperació interuniversitària

Durant cinc dies, del 25 al 29 d'abril, un grup d'estudiants del grau de Ciències del Mar de la Universitat d'Alacant es desplaçaran a Galícia per a estudiar els seus recursos marins en cooperació amb un grup d'estudiants de Ciències Ambientals de la Universitat d'Alcalá d'Henares.

Aquesta activitat complementa la formació pràctica que reben els estudiants de Ciències del Mar, de manera que coneguen els extraordinaris recursos marins de les ries gallegues, la seua biodiversitat i l'aprofitament que els homes fan dels mateixos. Per a açò s'han dissenyat mostrejos, tant en costes sorrenques com a rocoses, visites a la llotja de peix d'O Grove i al seu museu, així com una visita a les bats que conreen clòtxina, com a complement a l'assignatura d'Aqüicultura. Amb la visita es pretén, també, fomentar la cooperació interuniversitària organitzant una activitat transversal conjunta entre estudiants de diferents graus i universitats que enriquirà la formació de tots ells.

La iniciativa ha sigut organitzada de forma conjunta per la Facultat de Ciències i el Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la Universitat d'Alacant, al costat del Departament de Ciències de la Vida de la Universitat d'Alcalá d'Henares, i compta amb la col·laboració, a més, de la Facultat de Ciències del Mar de la Universitat de Vigo, han organitzat.

• Dimarts, 23
  • peixos

Article publicat en la revista Paradores del mes abril

Milers de quilos de deixalles arriben al mar cada hora. Vigilar i netejar les costes i canviar els hàbits poden evitar futures catàstrofes.

"Tenim la sensació de que la contaminació la provoquen les grans indústries amb els seus abocaments, però tots contribuïm amb les nostres aigües negres, les nostres embarcacions, amb la pesca esportiva, amb el bussege, amb les infraestructures que necessitem per a l'oci%u2026%u201D, explica José Luis Sánchez Lizaso, professor de Ciències del Mar de la Universitat d'Alacant. La brossa és visible, però hi ha altres deixalles que romanen ocults i són molt perillosos."

• peixos

El mar, una gran oportunitat de creixement econòmic per a Europa

Publicat en AZTI-Tecnalia "(Bilbao, a 16 d'abril de 2013) L'economia blava -la relacionada amb el mar i els seus recursos- suposa una gran oportunitat de desenvolupament i creixement econòmic per a Europa. Així s'ha posat de manifest en la jornada "Green Innovation-Blue Growth. Mars i oceans sostenibles' que AZTI-Tecnalia ha organitzat en el marc de la fira Sinaval Eurofising...."

• Dimecres, 10
  • peixos

Taller "Oportunitats per al sector pesquer d'Alacant: el programa MSC de certificació de pesqueres sostenibles"

L'objectiu d'aquest taller és presentar el sistema de certificació MSC de pesqueres sostenibles, les oportunitats comercials que ofereix i les experiències que ja s'estan desenvolupant en el sector pesquer espanyol, juntament amb experiències similars d'altres països. A més es comptarà amb la participació de José Luis Sánchez Lizaso, Director del Departament de Ciències del Mar de la Universitat d'Alacant i de WWF Espanya els qui exposaran la situació de la gestió pesquera en el Mediterrani i les iniciatives que s'estan duent a terme per al desenvolupament de pesqueres sostenibles.

Tindrà lloc el pròxim dia dijous 18 d'abril en l'Àgora de Casa Mediterrani a Alacant (Antiga Estació de Benalúa, 03008)

Formulari d'inscripció:

• Dimarts, 9

REVISTA: Magazine Oceà

Ja està en Internet el número 4 de la revista Magazine Oceà.