Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Setembre, 2013

Notícies publicades en Setembre, 2013
  • Dijous, 26
  • Prada marina

Reunió d'experts en prades marines en el CIMAR

"El departament de Ciències del Mar de la Universitat d'Alacant acull una reunió d'experts europeus en prades marines. La reunió que se celebrarà en el CIMAR entre els dia 1 i 3 d'octubre de 2013, s'emmarca dins del projecte europeu COST Action ES0906 Seagrass Productivity, que el seu objectiu principal és proporcionar les bases científiques per a l'estimació i la preservació dels béns i serveis derivats de la productivitat dels ecosistemes d'angiospermes marines a Europa...."

• Dimarts, 17
  • Port de Campomanes

Alacant (Marina Baixa). Nova sentència sobre el port de Campomanes

Nova sentència sobre el port de Campomanes

La fallada desestima el recurs de cassació interposat per la citada mercantil després de la suspensió cautelar de les obres, decretada per la Generalitat Valenciana, per la inviabilitat del trasplantament de posidònia oceanica i pinna nobilis ....
    Article publicat en Ecoticias.com, el dimarts 17 de setembre de 2013.
  • Dimarts, 3
  • Curs CIMAR_South Alabama University 2013

Curs sobre recerca d'ecosistemes marins

Els departaments de Ciències del Mar de les Universitats d'Alacant i South Alabama organitzen un nou curs conjunt per a estudiants de postgrau en el CIMAR.

Un any més, el CIMAR acollirà a estudiants de postgrau de les Universitats d'Alacant i South Alabama en una activitat que es porta desenvolupant en virtut del conveni existent entre ambdues institucions des de 2006. Aquesta activitat consisteix en un curs d'introducció a l'en recerca en ecosistemes marins que es desenvoluparà amb la col·laboració de professors d'ambdues institucions entre el 29 d'agost i el 14 de setembre en el Centre de Recerques Marines de Santa Pola. El curs compta amb sessions teòriques a càrrec de professors del Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la UA i en sessions pràctiques que consistiran en el desenvolupament d'un petit projecte de recerca tutelat. Aquesta és la quarta vegada que es realitza el curs a Alacant fruit del Conveni existent en la Universitat d'Alacant i la Universitat de South Alabama per a l'intercanvi d'estudiants i professors de Ciències del Mar. Com en anys anteriors, la major part dels projectes a realitzar compararen l'estat del mitjà marí entre la reserva marina de Tabarca i àrees més antropizadas de la costa es compta amb la inestimable col·laboració per al treball de camp del servei de vigilància de la reserva marina depenent del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi ambient.

Un aspecte important d'aquestes estades és l'intercanvi d'experiències dels estudiants de postgrau de Ciències del Mar d'ambdues institucions que col·laboraren en els mostrejos realitzats el que resulta enriquidor per a ambdues parts a causa del caràcter cada vegada més internacional de la recerca científica.

D'altra banda, estudiants del postgrau de Ciències del Mar de la Universitat d'Alacant han sigut convidats a realitzar una estada similar en el laboratori de recerques marines de Dauphin Island depenent de la Universitat de South Alabama les dates de la qual estan pendents de confirmació. Es tracta d'un programa consolidat lloc que es ve realitzat amb una periodicitat aproximadament bianual des de 2006.

Més informació: José Luis Sánchez Lizaso Jl.sanchez@ua.es, Tf 965903400 ext 3279