Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Desembre, 2014

Notícies publicades en Desembre, 2014
  • Divendres, 19
  • PESCAL

Presentació de resultats del projecte PESCAL - Pesca sostenible en caladors nets

S'han fet públics els resultats del projecte Pesca Sostenible en Caladors Nets (PESCAL), finançat amb fons europeus i per la Secretaria General de Pesca del MAGRAMA, dirigit pel Centre Tecnològic del Mar (CETMAR) i, en el Mediterrani, coordinat per la Unitat Mixta de Recerca del Centre Oceanogràfic de Múrcia, pertanyent a l'Institut Español d'Oceanografia (IEO), i la Universitat d'Alacant (UA).
  • Divendres, 12
  • Logo de la UA

El departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada ha organitzat el Seminari Adaptació del fitoplàncton d'aigües continentals a contaminants d'origen antropogénico i condicions naturals extremes, a càrrec del Dr. Fernando Marvá de la Universitat Complutense de Madrid.

Data:12/12/14
    Hora: 10.00h -12.00h

Lloc: Seminari del Dpto Ciències del Mar i Biologia Aplicada. Universitat d'Alacant, Pavelló 13.

• Dilluns, 1
  • Emblema CIMAR

L'Ajuntament de Santa Pola inaugura l'emblema del CIMAR en la Universitat d'Alacant

Un llaut santapoler, barcassa típica de pesca utilitzada des de principis del segle XX en les costes mediterrànies, és el símbol que el Centre de Recerques Marines, CIMAR de Santa Pola ha incorporat a la galeria d'emblemes de la Universitat d'Alacant. Obra de l'artista Paco González Manarel, es tracta d'una peça de fusta i tela elaborada a mà segons els esquemes tradicionals d'aquestes embarcacions que a Santa Pola tenen unes característiques diferents a la resta del Mediterrani. Segons l'autor, %u201Cel llaut va ser molt popular en les faenes de pesca des de 1902 a 1930, data a partir de la qual se li van incorporar els motors i se li van retirar les seues vistoses vés-les llatines i foques%u201D. La maqueta presentada, és un encàrrec especial realitzat per l'ajuntament de Santa Pola per a donar-ho a la UA, en el qual representen les característiques especials que aquest tipus d'embarcacions tenen en el municipi i que segons Paco González, permeten una navegació consistent, lleugera i ràpida ....