Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Febrer, 2014

Notícies publicades en Febrer, 2014
  • Dimarts, 25
  • peixos

La Universitat busseja en el "Mare Nostrum". El Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la UA i el Centre de Recerca Marina de Santa Pola (CIMAR) elaboren un mapa d'àrees marines protegides en la costa del Líban.

La Universitat d'Alacant, el Centre de Recerca Marina de Santa Pola (CIMAR) i el Museu del Mar de Ceuta estudien zones de protecció marina en la costa de Líban gràcies al projecte MedMPAnet de la Unió Europea, del que van ser pioners en 1986 amb la ista de Tabarca. L'objectiu, ara, és obrir-ho a altres zones protegides de tot el món.

Alfonso Ramos, catedràtic de Zoologia Marina i director del CIMAR, ja va estar present en el projecte pioner d'aquest model per a la conservació i protecció del mitjà marí, amb una explotació racional dels recursos, que va tenir el seu origen en l'illa de Tabarca, considerada una de les millors reserves marines d'Europa. "L'objectiu d'aquest projecte sempre ha sigut generar un equilibri entre l'explotació racional dels recursos marins i la seua conservació, per a crear zones protegides que perduren", comenta Alfonso Ramos.

Article publicat en l'INFORMACIÓ el 23 de febrer de 2014

• Dilluns, 24
  • projecte pescal_2

Pescar... i netejar la mar

"Pescadors d'arrossegament de Torrevella i Santa Pola deixaran en terra els milers de quilos de brosses que captura en les seues xarxes anualment - Una faena que pot arribar a retirar 6 tones mensuals de residus...

L'experiència, que realitzen voluntàriament els dos arrastreros locals, el Pedro i Loli i el Verónica Rus, ve amb l'aval de la campanya de conscienciació duta a terme en la costa gallega pel Centre Tecnològic del Mar de Galícia. En la iniciativa de Torrevella i Santa Pola, que es desenvoluparà durant tot enguany, col·labora la Universitat d'Alacant i l'Institut Español d'Oceanografia a través del torrevejense Santiago García Rivera, llicenciat en Ciències del Mar, qui és el que ha començat a realitzar els mostrejos de residus..."

Article publicat en www.informacion.es

• Dijous, 20
  • la verdad

A la pesca de brossa

PROJECTE PESCAL

"L'acció mediterrània de Pescal s'està desenvolupant en els ports de Santa Pola i Torrevella, per ser dos dels més importants en volum de descàrrega. José María Bellido, director del Centre Oceanogràfic de Múrcia i investigador responsable d'aquesta part del projecte, i José Luis Sánchez Lizaso, del Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la Universitat d'Alacant, expliquen que l'estudi va arrancar a l'octubre de 2013 i es perllongarà fins a finals d'any."

Article publicat en La Veritat el 18 de febrer de 2014

• Dimarts, 18
  • Foto coral a Tailàndia . EPA/UDO WEITZ

El mar és generós si se li cuida

"És fonamental generar àrees marines protegides per a conservar el que encara ens queda del nostre Mediterrani", ha dit, en una entrevista a Efe, el científic Alfonso Ramos Esplá, responsable d'aquest treball, finançat per la Unió Europea (UE)."

Article publicat en la revista EFE: VERD, http://www.efeverde.com/

• Dijous, 13
  • Estudiant de Doctorat Ciències del Mar

Investigar allèn els mars

"Dos estudiants de doctorat en Ciències del Mar de la Universitat d'Alacant traslladen el seu laboratori al Golf de Mèxic per a analitzar l'impacte de les aus migratòries sobre l'ecosistema.

Convidats pel prestigiós laboratori americà Dauphin Island Siga Lab, en el Golf de Mèxic, Candela Marco i Luis M. Ferrero, estudiants de doctorat de la Universitat d'Alacant, van a investigar durant mig any en el delta de Mobile, a Alabama...."

Article publicat en www.informacion.es el 13/02/2014

• Dijous, 6