Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Novembre, 2014

Notícies publicades en Novembre, 2014
  • Divendres, 21
  • Capçalera pàgina del departament

El Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada ha organitzat un Seminari Fish community assessment on artificial reefs of the western Gulf of Mexico: Potencial impacts of 'Rigs-to-reefs' programs a càrrec de l'investigador convidat Matt Ajemian. Tindrà lloc el pròxim dia 26 de novembre en el Seminari departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada.

• Dijous, 20
  • Logo de la UA

Les universitats d'Alacant i l'Algarve col·laboren en l'engegada de l'especialitat de ciències marines i pesca de la Universitat de Seychelles

Durant els mesos de Setembre, Octubre i Novembre 2014, professors de les Universitats d'Alacant i l'Algarve s'han desplaçat a la Universitat de Seychelles a impartir diversos cursos dins de l'especialitat de Ciències marines i pesca amb el suport del projecte FISHERMAN: %u201CDesenvolupament de capacitats per a la gestió de la pesca sostenible en el sud-oest de l'Oceà Índic%u201D, finançat pel programa EDULINK i coordinat per la Universitat d'Alacant.

Els professors que han participat han sigut el Dr. José Luis Sánchez Lizaso i la Dra. Yoana del Pilar, pertanyents al Departament de Ciències del Mar de la Universitat d'Alacant, i la Dra Maria Teresa Dinis de la Universitat de l'Algarve.

En uns mesos la primera promoció de la Universitat de Seychelles va a finalitzar els seus estudis. Els experts convidats en l'especialització de la Universitat de Seychelles no solament han contribuït a formar als estudiants d'aquesta primera promoció sinó que han preparat materials docents per a ser utilitzats en els pròxims cursos.

El Dr. Sánchez Lizaso ha impartit l'assignatura de Ciències de la Pesca, la Dra. Del Pilar l'assignatura d'Oceanografia i la Dra. Dinis ha impartit aqüicultura. Les pròximes activitats del projecte consistiran a assessorar i contribuir en la creació de Master o Especialització en les universitats de Toliara (Madagascar), Daar el Salam (Tanzània), Comoros (Comoros) and Eduardo Mondlane (Moçambic) en la mateixa temàtica amb la fi aconseguir la inclusió de la gestió pesquera en l'àmbit acadèmic d'aquestes universitats.

• Divendres, 14
  • Esca-Fep

Projecte ESCA-FEP

Acció gratuïta cofinançada pel Fondo Europeu de Pesca

Taller sobre prevenció i mitigació de fuites de peixos en aqüicultura en mar obert

Lloc: Saló d'Actes de la Fundació Biodiversitat Calme Sevilla. Plaza del Pati de Banderes, 16. 41004 Sevilla.

Data: Dimarts 25 de Novembre del 2014 de 09:30 a 13:30h.

Organitzat per: Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada (Universitat d'Alacant) i Fundació Ctaqua.

Inscripció: gratuïta fins a completar aforament del local: Rocio Robles (Ctaqua) r.robles@ctaqua.es

Informació: Oscar Mansilla (Ctaqua) 678547644