Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Octubre, 2015

Notícies publicades en Octubre, 2015
  • Dilluns, 19
  • Logo de la UA

Pla de formació sobre pesca sostenible en l'Índic

La Universitat d'Alacant lidera un pla de formació de professorat sobre pesca sostenible en l'índico (Madagascar, Moçambic, Tanzània, Illes Comores i Seychelles).

En la primera edició de la Conferència Regional "Fisherman" han format part del comitè científic José Luis Sánchez Lizaso, Alfonso Ramos i Aitor Forcada del Dpto. de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la Universitat d'Alacant, i José María Bellido de l'Institut Espanyol d'Oceanografia.

La conferència inaugural va tenir lloc el passat dia 10 de setembre en Mahajanga (Madagascar) i va ser a càrrec del prestigiós investigador Daniel Pauly, Doctor Honoris causa per la UA. Han assistit més de 100 participants i representants del Ministeri de la Pesca i Educació Superior de Madagascar...

Més informació en:

• Dimarts, 13
  • logo UA

INAUGURACIÓ DEL MASTER DE GESTIÓ PESQUERA SOSTENIBLE

El dia 15 d'octubre tindrà lloc la inauguració de la sisena edició del màster en Gestió Pesquera Sostenible que organitza la Universitat d'Alacant en col·laboració amb el Centre Internacional d'Alts Estudis Agronómicos i la Secretaria General de Pesca del MAGRAMA.

La inauguració comptarà amb la conferència del sotsdirector de Recerca de l'Institut Español d'Oceanografia, Dr. Pablo Abaunza, que versarà sobre “Necessitats de recerca i informació per a l'avaluació i gestió de recursos pesquers: cap a una aproximació a l'ecosistema”.

En la Inauguració participarà el Sr. Javier Sierra Andrés, nou director de l'Institut Agronómico de Saragossa del CIHEAM que per primera vegada visita la Universitat d'Alacant des del seu nomenament, el degà de la Facultat de Ciències, Sr. Luis Gras i el Coordinador del Màster, Sr. José Luis Sánchez Lizaso.

La present edició compta amb 24 estudiants matriculats de 9 països diferents. Destaca l'elevat component internacional d'aquest màster que, al llarg de les seues diferents edicions, ha comptat amb més d'un 60% d'estudiants estrangers d'un total de 24 països. Alguns d'aqueixos estudiants ocupen avui posats de responsabilitat en la recerca i gestió de la pesca.

L'assistència és lliure i l'acte se celebrarà a partir de les 16h. en la sala Alfredo Orts de l'edifici d'Òptica.