Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Gener, 2018

Notícies publicades en Gener, 2018
  • Dimarts, 30
  • MIMECCA

PROJECTE MIMECCA

El Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada participa com a soci en el projecte "Desenvolupe de mesures d'innovació mediambiental per a l'establiment de protocols per a la capacitat de càrrega que asseguren un desenvolupament sostenible de l'aqüicultura".

• CAMONMAR2

Projecte CAMONMAR2

El Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la Universitat d'Alacant lidera el projecte CAMONMAR2: Bases per a la planificació espacial de l'´àrea marina de Cap Tiñoso i valls submarines de l'Escarpe de Mazarrón, i que té com a soci a l'Institut de l'Aigua i del Medi Ambient (INUAMA) de la Universitat de Múrcia.

El projecte compta amb la col·laboració de la Fundació Biodiversitat, del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient, a través del Programa Pleamar, i està cofinançat pel Fondo Europeu Marítim i de Pesca (FEMP).

CAMONMAR2 ha sigut un dels 43 projectes aprovats en la Convocatòria de l'any 2017 del Programa pleamar, que coordina la Fundació Biodiversitat, i compta amb una dotació de 216.096,80 €.

L'objectiu general del projecte és millorar el coneixement d'hàbitats d'especial interès pesquer i ambiental per a aconseguir l'optimització de la gestió de l'àrea de Cap Tiñoso i les valls submarines de l'Escarpe de Mazarrón (CTEM) des de la participació. En aquest sentit, es pretén ampliar la informació base per a una correcta regulació de les activitats que tenen lloc en la zona d'estudi, així com identificar els punts calents per a la conservació de les espècies claus per a la conservació com Tursiops truncatus, Caretta caretta, Grampus griseu o, Mola mola, entre d´altres.

Durant l'execució del projecte, l'any 2018, es realitzaran múltiples activitats, com  jornades i tallers que permetran posar en valor la biodiversitat marina i la pesca artesanal.