Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Juliol, 2018

2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019
Notícies publicades en Juliol, 2018
  • Dimarts, 24
  • CAMONMAR2

CAMONMAR2. Jornades Mola mola, 22 i 23 d'agost, port de Mazarrón (Múrcia)

El 22 i 23 d'agost el Port de Mazarrón serà el punt de trobada imprescindible per a tots els amants del mar. Xiquets i adults que vulguen descobrir algunes de les principals espècies d'animals i plantes que es troben en els fons marins del nostre litoral, conèixer el ric patrimoni pesquer de Mazarrón, aprendre com fer una compra de peix més sostenible, posar-se el davantal per a preparar riques receptes amb peix de temporada o submergir-se en les històries que ens parlen de la mar a través del teatre; poden acostar-se a les jornades Mola mola del projecte CAMONMAR2.

Una ruta ambiental amb visita a la llotja i al Museu del Salazón, la projecció d'un curt-documental protagonitzat per pescadors artesanals, un taller gastronòmic amb peix de temporada i una actuació teatral completen la programació.

La campanya de sensibilització del projecte, en la qual col·laboren l'Associació Columbares i l'Ajuntament de Mazarrón, pretén donar a conèixer a la ciutadania la biodiversitat terrestre i marina de la Reserva Marina d'Interès Pesquer de Cap Tiñoso i valls submarines de l'Escarpe de Mazarrón, així com algunes de les activitats compatibles amb la conservació ambiental, com la pesca artesanal.

Consulta la programació en l'enllaç d'aquesta notícia. Per a inscriure't i conèixer més informació visita el Facebook del Departament.

El projecte Bases per a la Planificació Espacial de l'Àrea Marina de Cap Tiñoso i valls submarines de l'Escarpe de Mazarrón(CAMONMAR2) és una iniciativa de la Universitat d'Alacant i l'Institut Universitari d'Aigua i Medi ambient de la Universitat de Múrcia que compta amb el suport de la Fundació Biodiversitat, del Ministeri per a la Transició Ecològica, a través del Programa pleamar, cofinançat pel Fondo Europeu Marítim i de Pesca (FEMP). A més s'emmarca en el projecte LIFE IP INTEMARES "Gestió integrada, innovadora i participativa de la Xarxa Natura 2000 en el medi marí espanyol", que coordina el Ministeri a través de la Fundació Biodiversitat.

• Divendres, 6
  • logo UA

Fòrum científic sobre la pesca espanyola en el Mediterrani 17/9/2018

Durant alguns anys el Fòrum científic per a la pesca espanyola en el Mediterrani va suposar un punt de trobada de diferents persones que treballaven en la pesca mediterrània des d'institucions diverses. L'intercanvi de punts vista i els debats van ser enriquidors per a tots els participants. Més enllà de les conclusions de les diferents reunions es van generar llaços de col·laboració entre  persones i institucions que encara avui perduren.

Persones de diferents entitats pensem que seria necessari rellançar de nou el fòrum ja que la pesca en el Mediterrani afronta en l'actualitat reptes de gran transcendència i l'intercanvi d'informació i opinions; el debat serè i la discussió informal són probablement més necessaris que mai.

Amb aquest objectiu es convoca una reunió a Alacant, el 17 de setembre de 2018, organitzada pel Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la Universitat d'Alacant amb la col·laboració de Casa Mediterrani, CEPESCA i l'Institut Español d'Oceanografia. Inaugura el jornada Enrique Herrero, vicerector d'Estudis i Formació de la Universitat d'Alacant,  i Pablo Abaunza, Sotsdirector de l'IEO. En aquesta reunió d'abordarà l'estat dels recursos pesquers en el Mediterrani i els principals reptes per a la seua gestió.

• Dilluns, 2
  • Zoom itinerario 11 juliol

CAMONMAR2. Itinerari ambiental del dia 11 de juliol. Cap Tiñoso a vista de peix: La veu de la reserva marina.

El dia 11 de juliol es durà a terme el primer itinerari amb snorkel del projecte CAMONMAR2: "Cap Tiñoso a vista de peix: La veu de la reserva marina", on els participants coneixeran el patrimoni natural submergit que alberga l'entorn d'Illa Plana (Cartagena).

El programa previst per a aquesta jornada és:

10.30 h Presentació del projecte Camonmar2.

10.45 h Coneixements bàsics sobre la reserva marina d'interès pesquer de Cap Tiñoso i de l'entorn d'Illa Plana.

11 h Presentació de l'itinerari submergit que es realitzarà.

11.15 h Canvie de roba i repartiment d'equips. Normes bàsiques de seguretat.

11.30 h Realització de grups i repartiment amb monitors.

11.40 h Realització de l'itinerari.

12.40 h Eixida de l'aigua i posada en comú del que hem observat.

12.50 h Arreplegada de l'equip.

13.00 h Acomiadada.

L'activitat és gratuïta i està limitada a un aforament de 25 participants majors de 12 anys (imprescindible tenir coneixements de natació). Les persones interessades a assistir han d'inscriure's enviant un correu electrònic a pesca@columbares.org, abans del 9 de juliol de 2018, indicant nom i cognoms, DNI, edat i telèfon de contacte de cada participant. Les places disponibles s'adjudicaran per rigorós ordre d'arribada de les sol·licituds.

El projecte Bases per a la Planificació Espacial de l'Àrea Marina de Cap Tiñoso i valls submarines de l'Escarpe de Mazarrón(CAMONMAR2) és una iniciativa de la Universitat d'Alacant i l'Institut Universitari d'Aigua i Medi ambient de la Universitat de Múrcia que compta amb el suport de la FundacióBiodiversitat , del Ministeri per a la Transició Ecològica, a través del Programa pleamar, cofinançat pel Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP). A més s'emmarca en el projecte LIFE IP INTEMARES "Gestió integrada, innovadora i participativa de la Xarxa Natura 2000 en el medi marí espanyol", que coordina el Ministeri a través de la Fundació Biodiversitat. L'Associació Columbares col·labora en la campanya de sensibilització del projecte.