Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Novembre, 2018

Notícies publicades en Novembre, 2018
  • Dimarts, 27
  • Aqüicultura

Dia de l'Aqüicultura, 30 de novembre de 2018. Jornada sobre Gestió Ambiental d'Aqüicultura

El dia 30 de novembre, Dia de l'Aqüicultura, tindrà lloc la Jornada sobre Gestió Ambiental d'Aqüicultura, Què fem amb el fouling de les instal·lacions d'aqüicultura?, en el Campus de la Universitat d'Alacant a Sant Vicent del Raspeig (Alacant), Pavelló 13, Seminari del Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada.

La inscripció és gratuïta. Si tens interès a assistir-hi, només has d'enviar un correu electrònic a psanchez@ua.es. Es podrà assistir a la xarrada de Gonzalo Pérez Benavente sense necessitat d'inscripció prèvia.

Pots consultar el programa en l'enllaç del títol de la notícia.

Aquesta jornada forma part del projecte "Implicacions ecològiques de fons marins biogénicos artificials: acúmulos de restes de bivalves com a eina de mitigació orgànica i embornal de carboni"(CGL2015-70136-R) finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat (actualment Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats) i Fons FEDER.

• Dimecres, 21
  • logo UA

Estudi sobre l'estat de preservació de les prades de Posidònia oceànica.

El professor del Dept. de Ciències del Mar i Biologia Aplicada ha dirigit un estudi, encarregat pel departament de Medi Ambient de l'Ajuntament de Teulada, amb la finalitat d'avaluar l'estat de preservació actual de les prades de Posidònia oceánica. El estudi conclou que l'estat de conservació a profunditats intermèdies és excel·lent i que s'observen fenòmens de regressió tant en el límit inferior com en el superior.

• logo UA

La Universitat d'Alacant assessora el Parlament Europeu en matèria de Pesca

El dia 22 de novembre, José Luis Sanchez Lizaso, professor del Dept. de Ciències del Mar i Biologia Aplicada, presentarà a Brussel·les l'estudi encarregat pel Parlament Europeu. En aquest estudi s'analitza l'estat dels recursos pesquers i els efectes que han tingut aplicació de la política comuna de pesca en el Mediterrani, així com les diferents propostes que estan en discussió en l'actualitat per a revertir el seu estat de sobreexplotació.

L'estudi ha sigut coordinat pel professor de la Universitat d'Alacant José Luis Sánchez Lizaso i han participat també altres investigadors de la Universitat d'Alacant, l'Institut Español d'Oceanografia i la Universitat de Barcelona.