Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Juny, 2019

2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019
Notícies publicades en Juny, 2019
  • Dijous, 20
  • Centres

Màster en Gestió Pesquera Sostenible

El Màster de Gestió Pequera Sostenible apareix en 5è lloc del rànquing elaborat per El Mundo sobre estudis de postgrau a Espanya.

Notícia publicada en El Mundo: https://www.elmundo.es/especiales/mejores-masters/gestion-ambiental.html

• Dilluns, 17
  • Logo Camonmar3

CAMONMAR3: Illa Plana submergida.

Primer itinerari submergit del projecte CAMONMAR3: Illa Plana submergida.

Enguany repetirem destinació per a donar a conèixer Cap Tiñoso a vista de peix: Illa Plana submergida, que tindrà lloc el dia 29 de juny. L'itinerari és apte per a totes les edats i des del projecte es proveirà d'ulleres, tub i una tablilla submergible amb les principals espècies de la zona per a identificar-les in situ. A més, es comptarà amb educadors especialitzats en biodiversitat marina que ensenyaran als assistents interpretar el patrimoni submergit.

Aquesta és una activitat gratuïta cofinançada pel FEMP, però requereix inscripció prèvia (data límit d'inscripció: 27 de juny) perquè hi ha límit de places a través del següent formulari.

Itinerari submergit amb equip immersió lleugera Cap Tiñoso a vista de peix. Illa Plana submergida:

• Data de l'activitat: 29 de juny de 2019.
    • Lloc de l'eixida: Associació de Veïns d'Illa Plana (Carretera Cartagena -Illa Plana, 45, 30868 Illa Plana, Múrcia).
    • Horari de l'activitat: 10.30 - 13.00 h.
    • Edat mínima de participació: 12 anys (els menors d'edat hauran d'anar acompanyats/as d'un adult responsable al seu càrrec).

L'activitat s'emmarca en el projecte CAMONMAR3: Optimització de la informació per a la millora de la planificació espacial marina en els canons de l'Escarpe de Mazarrón, Asseque de Pals i "camp de pockmarks". Avanços en el coneixement de l'activitat pesquera d'arrossegament de fons, artesanal i recreativa, és una iniciativa de la Universitat d'Alacant que compta amb el suport de la Fundació Biodiversitat, del Ministeri per a la Transició Ecològica, a través del Programa pleamar, cofinançat pel Fondo Europeu Marítim i de Pesca (FEMP). A més s'emmarca en el projecte LIFE IP INTEMARES "Gestió integrada, innovadora i participativa de la Xarxa Natura 2000 en el medi marí espanyol", que coordina el Ministeri a través de la Fundació Biodiversitat.

Per a conèixer més informació d'aquesta i altres activitats que realitzarem en el marc del projecte CAMONMAR3 visita el Facebook del Departament.

• Divendres, 14
  • Projecte MUSA

UA-MUSA. Workshop bioactive compounds: Effect of Chitosan on plants and microbes. 2-4th julio 2019

The Plant Pathology Research Group of the University of Alicante (UA) participates in the MUSA project financed by the EU (H2020) for the sustainable management of banana pests and diseases . The project consortium consists of 13 research groups and companies that include experts in this crop and its sustainable management from Europe, Central America / Caribbean and Africa. Banana is key to global food security and is threatened by pests and diseases that are aggravated by global change. The recent emergence of new races of pathogens threaten banana cultivation worldwide. The MUSA Consortium is working on biological control agents and natural products for the sustainable management of banana. Our Research Group organises a Workshop from July 2 to 4 at the UA which will be attended by researchers and staff of companies related to the banana crop to demonstrate the potential of chitosan, a byproduct of the shellfish industry, in the sustainable management of these pests and diseases.