Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Novembre, 2019

Notícies publicades en Novembre, 2019
  • Dilluns, 18
  • Logo Camonmar3

Últim itinerari previst en el projecte CAMONMAR3: Un passeig per Mazarrón

El dia 30 de novembre tindrà lloc l'últim itinerari ambiental terrestre previst en el projecte CAMONMAR3, Un passeig per Mazarrón: Reserva't Cap Tiñoso. La visita inclou un passeig pel port pesquer de la localitat on veurem vaixells dedicats a la pesca d'arrossegament, cèrcol, palangre o tresmall, entre altres, un recorregut per la llotja per a conèixer les principals espècies de peix que es capturen i la pujada al far.

Et convidem a participar a través del següent formulari d'inscripció (data límit 28 de novembre). Es tracta d'una activitat gratuïta cofinançada pel FEMP.

Itinerari ambiental: Un passeig per Mazarrón. Reserva't Cap Tiñoso:

• Data de l'activitat: 30 de novembre de 2019.
    • Lloc de l'eixida: Casa de la Mar (Carrer la Torre, Port de Mazarrón, Múrcia).
    • Horari de l'activitat: 09.30 – 13.00 h.
    • Edat mínima de participació: 12 anys.

L'activitat s'emmarca en el projecte CAMONMAR3: Optimització de la informació per a la millora de la planificació espacial marina en els canons de l'Escarpament de Mazarrón, Seco de Palos i "camp de pockmarks". Avanços en el coneixement de l'activitat pesquera d'arrossegament de fons, artesanal i recreativa. Es tracta d'una iniciativa de la Universitat d'Alacant que compta amb el suport de la Fundació Biodiversitat, del Ministeri per a la Transició Ecològica, a través del Programa plenamar, cofinançat pel Fons Europeo Marítim i de Pesca (FEMP). A més, s'emmarca en el projecte LIFE IP INTEMARES "Gestió integrada, innovadora i participativa de la Xarxa Natura 2000 en el medi marí espanyol", que coordina el Ministeri a través de la Fundació Biodiversitat.

Per a conèixer més informació d'aquesta i altres activitats que realitzarem en el marc del projecte CAMONMAR3 visita el Facebook del Departament.

• Dimarts, 5
  • Mar Menor

INFORME DE SÍNTESI SOBRE L'ESTAT ACTUAL DEL MAR MENOR I LES SEUES CAUSES EN RELACIÓ ALS CONTINGUTS DE NUTRIENTS

• Dilluns, 4
  • Pedro Duc_Tabarca

Pedro Duc se submergeix en la reserva marina de l'illa de Tabarca.

El ministre d'Innovació, Ciència i Universitats en funcions, Pedro Duc, ha bussejat en la reserva marina de l'illa de Tabarca amb un grup de científics i científiques del Dpt. de Ciències del Mar i Biologia Aplicada.

La creació de la reserva marina es va basar en l'estudi elaborat per la Universitat d'Alacant en el qual es va posar de manifest el bon estat del medi marí així com de les comunitats biològiques que ho habiten i, en particular, els recursos d'interès pesquer.

Durant la immersió s'ha realitzat un mostreig de Posidònia i de densitat de peixos, així com s'han vist els sensors de temperatura de l'aigua subterrània, experiments que formen part del treball de projectes de recerca del Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la Universitat.