Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada - Notícies publicades en Setembre, 2019

2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019
Gener / Febrer / Març / Abril / Maig / Juny / Juliol / Agost / Setembre
Notícies publicades en Setembre, 2019
  • Divendres, 20
  • logo UA

Reunió anual del Fòrum Científic per a la Pesca Espanyola en el Mediterrani.

El Departament de Ciències del Mar i Biologia Aplicada de la Universitat d'Alacant i l'organització de productors pesquers d'Almería han organitzat la reunió anual del Fòrum Científic per a la Pesca Espanyola al Mediterrani. La reunió ha sigut presidida pel catedràtic de la UA, José Luis Sánchez Lizaso, per a qui aquesta reunió "representa la consolidació de la nova etapa del Fòrum que es va iniciar l'any passat a Alacant".

L'objectiu d'aquest Fòrum és, segons el professor Sánchez Lizaso, que les conclusions de la reunió servisquen per a avançar cap a la sostenibilitat de les pesqueres mediterrànies

• Dimarts, 17
  • logo UA

Defenses TFM del Màster en Gestió Pesquera Sostenible.

Entre el 23 i el 27 de setembre de 2019 tindrà lloc les defenses dels Treballs Fi de Màster del Màster en Gestió Pesquera Sostenible en el Seminari del Dpto. de Ciències del Mar i Biologia Aplicada. En el títol de la notícia tens un enllaç amb els tribunals i calendari.

• Logo Camonmar3

Últim itinerari submergit del Projecte CAMONMAR3: Águilas submergida

El dia 28 de setembre es realitzarà el tercer itinerari submergit previst en el projecte CAMONMAR3: Águilas submergida: El bec a punta de peix en el qual es realitzarà una ruta des de la platja de les Delícies fins al bec de l'Aguilica per a contemplar fons d'arena, fanerògames o plantes marines i roca i identificar als seus habitants més característics.

Aquesta és una activitat gratuïta cofinançada pel FEMP i requereix inscripció prèvia (data límit d'inscripció: 25 de setembre o fins a esgotar el contingent màxim) a través del següent formulari.

Itinerari submergit amb equip snorkel:

• Data de l'activitat: 28 de setembre de 2019.
    • Punt de trobada: platja de les Delícies, a l'altura de l'IES Alfonso Escámez (S N, Lloc Barri Colón, 0, 30880 Águilas, Múrcia).
    • Horari de l'activitat: 10.30 - 13.00 h.
    • Edat mínima de participació: 12 anys (els menors d'edat hauran d'anar acompanyats/as d'un adult responsable al seu càrrec).

L'activitat s'emmarca en el projecte CAMONMAR3: Optimització de la informació per a la millora de la planificació espacial marina en els canons de l'Escarpe de Mazarrón, Asseque de Pals i "camp de pockmarks". Avanços en el coneixement de l'activitat pesquera d'arrossegament de fons, artesanal i recreativa, és una iniciativa de la Universitat d'Alacant que compta amb el suport de la Fundació Biodiversitat, del Ministeri per a la Transició Ecològica, a través del Programa pleamar, cofinançat pel Fondo Europeu Marítim i de Pesca (FEMP). A més, s'emmarca en el projecte LIFE IP INTEMARES "Gestió integrada, innovadora i participativa de la Xarxa Natura 2000 en el mitjà marí espanyol", que coordina el Ministeri a través de la Fundació Biodiversitat.

Per a conèixer més informació d'aquesta i altres activitats que realitzarem en el marc del projecte CAMONMAR3 visita el Facebook del Departament.

• Dilluns, 9
  • logo UA

Les prades d'angiospermes marines d'Europa mostren signes de recuperació per la millora de la qualitat de l'aigua

Una recerca, publicada en Nature Communicationen la qual han participat José Luis Sánchez Lizaso i Yolanda Fernández Torquemada, investigadors del Dpto. de Ciències del Mar i Biologia Aplicada, indica que la taxa de pèrdua de les prades d'angiospermes marines de les costes europees ha disminuït i detecta signes de recuperació, després de dècades d'intensa regressió, en les quals s'havia perdut un terç de la seua superfície. S'han analitzat les densitats i cobertures de prades d'angiospermes marines en 737 localitats al llarg de les costes de 25 països europeus.

En el mar Mediterrani l'espècie d'angiosperma marina més abundant i coneguda és Posidònia oceanica, que és endèmica o exclusiva d'aquest mar. Els citats investigadors han dut a terme nombrosos projectes i recerques sobre l'estat de conservació de les prades d'aquesta espècie i sobre alguns dels impactes que les afecten, com les regeneracions de platges, ampliacions de ports i abocaments, entre uns altres.

• Dimecres, 4
  • Callogorgia-verticillata

Espècies vulnerables en les muntanyes submarines de Torrevella a Águilas.

Notícia publicada el 25/8/19 en https://www.laverdad.es. Alfonso Ramos i Francisca Giménez Casalduero, investigadors del Dept. de Ciències del Mar i Biologia Aplicada, en col·laboració amb científics de l'IEO de Múrcia documenten l'existència d'espècies vulnerables en les muntanyes submarines de Torrevella a Águilas per a impulsar la seua protecció.

• Dilluns, 2
  • Logo Camonmar3

Tercer itinerari submergit del Projecte CAMONMAR3: El Port de Mazarrón submergit.

El dia 14 de setembre es realitzarà el tercer itinerari submergit previst en el projecte CAMONMAR3: Port de Mazarrón submergit en el qual es realitzarà una ruta des de la platja a vista de peix.

L'activitat posarà en valor la biodiversitat marina d'una platja urbana molt freqüentada, sorprenent als i a les participants amb la riquesa biològica i la varietat de formes i colors de la fauna i la flora marina que trobem a només uns pocs metres de les ombrel·les de la platja.

Aquesta és una activitat gratuïta cofinançada pel FEMP i requereix inscripció prèvia (data límit d'inscripció: 11 de setembre o fins a esgotar el contingent màxim) a través del següent formulari.

Itinerari submergit amb equip snorkel:

• Data de l'activitat: 14 de setembre de 2019.
    • Lloc de l'eixida: platja del Rihuete, a l'altura del restaurant La Donna del Mar (Passege Alcalde Mariano Yúfera Guirao, 131B, 30860 Port de Mazarrón, Múrcia).
    • Horari de l'activitat: 10.30 - 13.00 h.