PROJECTE MUSA

El grup de recerca en Fitopatologia de la Universitat d'Alacant (UA) participa en el projecte MUSA finançat per la UE (H2020) per al maneig sostenible de plagues i malalties de la platanera. El Consorci del projecte consta de 13 grups de recerca i empreses que inclouen experts en aquest cultiu i la seua gestió sostenible de diferents països amb interès en el cultiu i amb una distribució mundial tals com Europa, Amèrica Central/Carib i Àfrica. La platanera és clau per a la seguretat alimentària mundial i està amenaçada per plagues i malalties que s'agreugen pel canvi global. La recent aparició de noves races de patògens amenaça el cultiu de platanera a tot el món. El Consorci MUSA treballa en agents de control biològic i productes naturals per al maneig sostenible del cultiu de la platanera.

El nostre grup de recerca organitza un taller/workshop del 2 al 4 de juliol en la UA on assistiran investigadors i personal d'empreses relacionades amb el cultiu de la platanera per a demostrar el potencial del quitosano, un subproducte de la indústria de mariscs, en el maneig sostenible d'aquestes plagues i malalties emergents.